رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از بازنگری آیین‌نامه صلاحیت‌های مدرسان این دانشگاه خبر داد و گفت: بر این اساس اساتید مدعو باید طبق ضوابط و مقررات تدوین شده امتیازات لازم را جهت تدریس در دانشگاه کسب  و کد مدرسی دریافت کنند. 

 ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه بیش از ۲۰۰ دانشجو در ۱۷۶ دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای مشغول تحصیل هستند،‌اظهار کرد: در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه، مجوز شورای مستقل برنامه ریزی آموزشی را از وزارت علوم، تحقیقات با هدف سیاستگذاری منسجم در برنامه ریزی درسی برای توسعه هدفمند آموزش های عالی فنی و حرفه ای و به منظور رفع نیازهای اولویت دار مهارتی کشور بر مبنای مطالعات آمایشی اخذ کردیم و در ظرف مدتی کمتر از یکسال تعداد ۴۱ برنامه درسی آموزشی کاردانی پیوسته به‌روز رسانی شد و دانشجویان ورودی جدید با این برنامه های درسی جدید شروع به تحصیل خواهند کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: در دوره های کاردانی رشته‌های حمل و نقل، معماری داخلی، مکاترونیک و فتوگرافیک برای آموزشکده های فنی و حرفه ای در سراسر کشور به عنوان رشته‌های جدید راه‌اندازی شده است،در واقع در راستای مأموریت‌های تعریف شده دانشگاه در جهت کارآفرینی و اشتغال جوانان و موافقت دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم ۴دوره کاردانی با ۳۸ رشته محل جدید ایجاد و در دفترچه آزمون کاردانی نظام جدید سال تحصیلی ۹۸،۹۹  سازمان سنجش آموزش کشور گنجانده شد.

دکتر صالحی عمران همچنین در خصوص شرایط جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: در مجموع از سال ۹۴ تا ۹۶ تعداد ۹۰  کارشناسی ارشد و ۵۱ نفر با مدرک دکتری حائز شرایط جذب شده اند و  تعداد ۳۱ نفر هم از فرصت بورسیه وزارت علوم به هیأت اجرایی جذب دانشگاه معرفی شدند که از این تعداد ۲۱ نفر در مراحل استعلام و  تحقیقات صلاحیت های عمومی قرار دارند که بعد از اعلام نتایج جذب دانشگاه خواهند شد.

شاخص نسبت دانشجو به استاد چالش بزرگ دانشگاه فنی و حرفه‌ای

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: متاسفانه شاخص نسبت دانشجو به استاد شرایط مناسبی ندارد و در حال حاضر این موضوع به یکی از بزرگترین چالش های پیش روی دانشگاه تبدیل شده است، بطوریکه در این در شرایط تعداد ۲۰ هزار نفر استاد مدعو مسوولیت عمده آموزشی دانشجویان را در سراسر کشور بر عهده دارند.

به گفته وی، دانشگاه فنی و حرفه ای، بازنگری و آماده سازی آیین نامه صلاحیت های مدرسان را در دستور کار قرار داده است که بر این اساس اساتید مدعو باید طبق ضوابط و مقررات تدوین شده امتیازات لازم را جهت تدریس در دانشگاه کسب  و کد مدرسی دریافت کنند.

دکتر صالحی در پایان اظهار کرد: تدوین آیین نامه ای منسجم و بومی مختص اعضای هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از موضوعات و برنامه های اصلی دانشگاه است و  آیین نامه ارتقای استادان در آموزش های مهارتی باید متفاوت از سایردانشگاه ها باشد.